Krumplifőzelék almapörkölttel


Főzelék hozzávalói:

70dkg
krupli
30dkg kukorica
10dkg kukoricatejpor
2 ek mustár
4 ek kukoricakeményítő
1 mk fokhagymagranulátum
víz

A jól megmosott krumplit hajában megfőzzük, nem tűl puhára. Ha kész, kivesszük a főzővízből. A maradék vízben felolgjuk a kukoricatejport, belekeverjük a mustárt, és atöbbi fűszert. A krumplit megpucoljuk, felkockázzuk, és visszatesszük a vízbe. Egy kevés vízben feloldjuk a kukorucakeményítőt, és amikor fellfort a krumpli és a víz, belekeverjük. Ekkor kerül bele a kukorica is. Izlésünknek megfelelően kevergetés mellett besűrítjük, majd elzárjuk.

Az almapörkölt előtt azthiszem mindenki vár egy két szót, hogy miféle ötlet ez. Hát olyan, hogy rengeteg nem elálló almánk van, és fel akartam használni.
Gyors ebédet kellett készítenem, mert indulni kellett hamar Pestre. A főzelék megfelelőenek tőnt. Krumpli van, valami kis kiegészítőt kellett csak lőni mellé, ami hamar megfő. Találtam kukoricát a mélyhűtőben.
Ha főzelék, kell feltét. Rozspörköltet szoktam csinláni, de azt már untam, meg akkor nem fogy az alma. Mi lenne ha kukorica helyett az almát főzném a krumpli mellé? Na azt túl merésznek éreztem, mert ha nem sül el jól, akkor új ebédet kell csinálni. Marad, hogy a feltétbekerül az alama, ha nem lesz finom, max nem tesszük rá. Ebben maradtam magammal.

Almapörkölt hozzávalóki:
  • 5dkg alma
  • 1nagy fej vörshagyma
  • mustármag
  • koriandermag
  • zöldfűszerek
  • bors
  • szójaszósz
  • fokhagyma granulátum

8 apró szemű almát megtsztítottam, (héjja marad), és felkockáztm. Hagymát pároltam egy serpenyőben. Kevés vizet öntöttem még alá, és beletettem az almát, és a fűszereket, a friss zöldek kivételével. (a koriander és mustármagokat érdemes mozsárban vagy bárhogy összetörtni, én pelyhesítettem). Jó 20 pe
rcet pároltam, majd a legvégén hozzáadtam a zöldfűszereket. Szinte az összes levét elforraltam, és már kész is volt. Savanykás, fűszeres, friss. Remekül ment a főzelékhez, csak kicsit kevés lett:D.
Számomra ez a recept a legjobb bizonyíték arra, hogy nagy bakit nem lehet elkövetni, ha az alap törvényeket ismerjük Jó kísérletezést.


0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails