Élénkítő zöldbabos saláta

Így jelent meg ez a recept a Dining Guide pályaművei között

Nehezen tudok ebédet elképzelni saláta nélkül. Azon a napon, amikor ez a hirtelen jött ötlettől vezérelt saláta készült mézes-mustáros grillzöldségeket készítettem. Annyira zsenge volt a bab és a karalábé is, hogy meg szerettem volna menteni a sütögetéstől. Ekkor jött a saláta ötlete, amit feldobtam a megkóstolásra váró csilis tofunkkal. Az eredmény annyira nagy sikert aratott, hogy kár lett volna ennél jobb zöldbabos receptet keresni a pályázatra. Szerintem a fotón is látszik, hogy nem egy agyon beállított fotóról, receptről van szó, de ez a spontán ötlet megérdemli, hogy az utókor emlékezzen rá.
Hozzávalók:
  • 300g friss zöldbab
  • 300g csilis tofu
  • 1dl olívaolaj
  • 2db közepes, zsenge karalábé
  • só, ízlés szerint
  • esetleg pár csepp citrom
Elkészítés:

Felteszek egy jókora lábosban vizet forrni. 1x1cm-eres kockákra vágom a csilis tofut. Hevítsünk egy kevés olajat (kb az egy dl negyedét, a többit későbbre tartogatjuk) egy lapos serpenyőben, és ebbe szórjuk bele a kockára vágott tofut. Amíg pirul, és természetesen közben fél szemünk raja van, és néha megrázzuk, összekockázzuk ugyanúgy 1x1centis darabokra a két karalábét, ami már mehet is a tálba, amiben tálalunk majd. Ekkorra körülbelül felforr a víz, amibe sót teszünk, és utána a 2-3 centiméteresre vágott zöldbabot. Mi szeretjük ha ress marad, így csak hagytam egyet rottyanni, és már szűrtem is le, és öntöttem a karalábéra. Fontos hogy jól csöpögtessük le, mert nem jó ha úszik a vízben a salátánk. Ha ügyesen tartottuk szemmel a tofut munkánk során, ekkorra mindegyik darab szépen megpirult. Most elzárhatjuk alatta a tüzet, és öntsük rá a maradék olajat, hogy ez az olaj is átvegye a finom pirult ízt, mert a tepsink még elég forró ahhoz hogy összeérlelje az ízeket, de már nem roncsolja az olajat. Ha hűlt egy kicsit, mehet a türelmesen várakozó karalábéra, és zöldbabara. Keverjük össze óvatosan, hogy ne törjön össze a tofu. Tálalás előtt még kóstoljuk meg, hogy elég sós lett-e, bár szerintem ha sót hiányolnánk próbáljuk meg előbb pár csepp citrommal egyensúlyba hozni az ízeket, mert azzal igazán kerek egészet alkot ez a gyors, könnyű finomság.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails