Magos csípős tészta

Érkezem az első új szemléletű étel bemutatással:) Remélem ihletet ad Nektek is.
Ma elég zűrös napunk volt... terveimben szerepelt tanulás, cikk írás, gereblyézés az udvaron Olivérrel, és emellett jó lett volna tartani a napirendet, reggeli, ebéd, vacsora tekintetében is... Máshogy alakultak dolgok.
Tivadar ma semmit nem akart aludni, csak kézben bóbiskolt néha... Emellett még a tanulnivalómból sem tudtam pár oldalnál többet olvasni, a jegyzetelés és a többi fel sem merült...
Az ebéd főzés akkor jutott eszembe, amikor valaki bejött Olivérrel az udvarról, hogy éhes. Ebéd sehol.. szerencsére még a csicseripörköltből volt, és jót evett abból. Hirtelen ráébredésem után, miszerint ebédidő rég elmúlt, gyorsan nekiálltam valamit kreálni...Tésztára vágytam, és gyors elkészülésre, kevés koszra, emellett intenzív ízekre....
Ekkor jönnek a gondolatok: fehér legyen, tehát kesutejszín... de még valamivel fel kéne majd azt is dobni. A szezámpehely minden tésztába remek.... Már csak egy ízvilágot kell adni neki... Olivér már ebédelt, most végre megengedhetek magamnak egy tüzes ebédet. Előkerült tehát a Tabasco, és a az Erős Pista. Régóta várnak már a sorukra. Nekiálltam gondolataim fazérkbaöntésének.
3 fej hagyma, nagyobb darabokra vágva került először a serpenyőbe sóval, vízzel és szezám olajjal. Mellett feltettem a tésztavizet forrni. Gergő előkészítette nekem a pelyhesített szezámmagot(egy csésze), és a nagy marék pucolt fokhagymával. A magot a már kicsit megpárolódott hagymára öntöttem, a fehér gerezdeket pedig a turmixban landoltak. A turmixba került még víz, kesudió és napraforgómag. A hosszas kémesre turmixolás alatt leszűrtem a tésztát, és belekerült az egy evőkanál Erős Pista, és a kiskanálnyi Tabasco a serpenyőbe, a hagyma és szezámmag mellé. Végül ráöntöttem a fokhagymás tejszínt, és jól összeforraltam. Kóstolásnál még valami úgy hiányzott belőle. Ilyenkor szoktam végigvezetni a tekintetemet a fűszer készletemen, és most a köménymagra esett a választásom. Jócskán szórtam bele. Szerintem pont erre volt szükség és elzártam a tüzet. Már csak tálalni kellett. Itt is a gyorsaság volt a legfontosabb szempont, fogtam a vadi új négyszögletes fehér tálamat, tészta, rá a szósz,  díszítésnek egy kis szárított snidling, és édes pirospaprika, hogy mégse legyen egészen sápadt.
Míg a család kinn terített így készült el a mi gyors ebédünk, ami végre olyan ebéd volt, ami mellett nem csábultam el anyáék köretére:)...bár sokminden ennek ellenére kimaradt a napból....

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails