Szabadon a szabadban

Végre itt a jó idő! Egész nap szeretnék kint lenni a szabadban. Mivel életemben fontos helyet, és sok időt tölt be a főzés, nehezen lehetne a lakásban főzni, és mégis kinn lenni. Ennek érdekében megtanultam füzet rakni az öntöttvas grillezőnkben, önállóan. Könnyebben ment, mint hittem. Ma már egészen rutinos voltam. percek alatt lobogott a tűz, pattogott a nem egészen száraz fa. Amíg leég a fa és parázzsá válik, remek lehetőség van elkészíteni a zöldségeket.
Ma hagyma, sárgarépa és fehérrépa került a tálba, először kevés vízzel, hogy lepiruljon egy kicsit, aztán felöntöttem kicsit többel. Fűszerezésnek só, vegamix, majd egy csésze hántolt árpa. Kis előfőzés, és sűrűsödés után került bele 3dl paradicsom lé. Rottyant még egyet, és már tálalhattam volna, HA Gergőnek nem támad egy remek ötlete.

Hátraszaladt a kertbe egy nagy csokor csalánért. Addig én hoztam olajat, fokhagymát, citromot.  Arpítás közben eszünkbe jutott, hogy van még egy zsenge kínai kelünk, tegyük bele azt is. Beszélgetés, kóstolgatás, és még egy ötlet. Van retek, és koktél paradicsom is. Beleaprítottuk. Utolsó simítások, és ehettünk.

Ekkora a tűz már kialudt, szolid parázs tartotta melegen zöldséges egytál ebédünket. Remélem sok ilyen lesz még a nyáron.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails