Spenót, tésza, specialitás

Rengeteg spenótom, és heti tésztaigényem lévén összekombináltam a kettőt, és mivel nem szeretem az egyszerű másolást, elkezdtem agyalani. Az alapötletet sógornőmtől katam, akinél csigatésztéba kavart spenótot, tejföllel sajtal aranybarnára összesütve. Nagon finom volt, de az én konyhába több okból nem illett. Mivel csak saját gyúrású tésztát eszünk, és csigatésztát nem tudok gyúrni, más tésztarforma kellett. Sajt és tejföl, tiltólistán van. Szeretem feldobi a dolgokat, vamai egyedi újdonsággal. Hát lássuk mit alkottam, azaz hát miket, merthogy türelmem és két ötletem lévén kétféle lett belőle, egy ebédre.

A dolog egy adag tészta gyúrásával, és a spenót sós vízben történő nem agyonfőzésével indult.

Spenótos tekercs:

  • Fél adag tészta
  • 25dkg főtt sptnótlevél
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 hatalmas fel hagyma
  • 2dl zabtejszín
  • szójaszós
  • olivaolaj

A tésztát kinyújtom 2es vastagságúra(majdnem legvékonyabb). Kb 6x12 cm-es darabokra vágom fel a tésztacsíkokat(a szélességet kezeljétek lazán, ahogy a nyújtás sikerül). A tészalapocskáimat mekenem vékonyan szójaszósszal, spenótleveleket fektetek a teljes felszínére, egyik végére vékonyra szelt fokhagymát teszek. Feltekerem. Ezeket a tekercseket, én egy lapos kerámiaedénybe tettem, ami kb 20x12 cm, és 3 cm magas, de mindenki fel fogja találni magát szerintem, ja és kiolajoztam. A tekercseket is megkentem olajjal, hogy ne ragadjanak össze. 12 db tekercs készült. Ennek a tetjére terítettem az apróra vágott hagymát, amit megsóztam, és meglocsoltam a zabtejszínnel, majd be a sütőme, amíg arany színű nem lett a teteje. Szójajoghurttal tálaltam.

Rakottsptnót

  • Fél adag tészta
  • 2db paradicsom
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 fej hagyma
  • 1 db tvpaprika
  • bors
  • só, vegamix
  • 25 dkg spenót
  • fél liter rizslist
  • 3ek kukoricakeményítő

A maradké tésztát is 2es vékonyságúra nyultottam. Egy réteget trítettem egy kiolajozott őzgerincbe, arra rátettem az aprófa vágott spenót és a fokhagyma felét. Következett egy újabb tésztalap, amire az apróra vágott paradicsom, paprika, hagyma mix került sózva borsozva (fele). Újabb adag tészta, spenót tésza, paradicsomos, aztán megint tészta. Amikor a rétegeződés befejeződött nyakonöntöttem a fél liter rizstejjel, amit előtte kikevertem a keményítővel. Ezt a löttyöt is fűszereztem egy kicsit, sóval, borssal vegamixxel. Ezzel ez is készenállta sütőbekerülésre, és ismét aranybarnaságáig sütöttem max hőfokon.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails