Púpospite

Mostanában megint elememben vagyok a konyhában. Ötletek receptek vannak a fejemben uram legnagyobb örömére:D Tegnap esti alkotásom létét az új késemnek köszönhezi:D De új kés nélkül is tuti finom lett volna.

Tészáthoz:
30dkg liszt
12,5dkg margarin

2-3evőkanál víz, hogy összeálljon a tészta

Töltelékhez
2 pohárnyi vöröslencse (sima is jó, de nekem épp nem volt olyan)
1 pohárnyi bulgur
2fej hagyma
fél üveg szárított paradicsom(felét a hozzá tartozó fűszeres olajjal összeturmixoljuk krémesre)
olivaolaj ízlés szerint
bazsalikom

bors
2 evőkanál szójaszósz
víz, amiben ez mind megfő

sajtkrémhez:
növényi sajt... nem mértem le mennyi...de 1cm széles 7cm átmérőjű volt amit apróra vágtam:D
fél deci rizstej

1 evőkanál citromlé

A tésztát összegyúrjuk, hogy szépen összeálljon, majd folpakba csomagolva a hűtőbe tesszük, amígy a töltelék elkészül.
A töltelékhez való alapanyagokat egy lapos serpenyőbe tesszük(így sokkal előbb mefő minden a tapasztalataim szerint) A bulgur puhult meg nálam a leglassabban, de ha sima lencsével dolgoztam volna, akkor lehet hogy ez máshogy alakul. A paradicsom kicsit később került bele, mert amikor már majdnem kész volt megkósoltam, és valahogy valami hiányzott, körülnéztem a hűtőmben, és találtam a fél üveg paradicsomot. Felkocskáztam durvára a felét. Beletettem. Megkóstoltam, és finom volt bele nagyon, de jobb lett volna ha kicsit homogénebben is el tudom benne oszlatni, ezért került bele a másikfele összeturmixolva.Remekül feldobta.
Míg hült a töltelék, elővettem a piteformát, és előkerült kicsit több mint a tészta fele. Két folpak között nyújtottam ki, így szakadt a legkevésbé, és a formábhelyezést is megkönnyítette. Jól belenyomkodtam, aztán jöhetett a töltelék. Mind. Nem volt kevés, jó púpos lett:D, uram csak elsett. Alig tudtam kinyújtani a tetejét annyira, hogy rá tudjam tenni. De végül annyira jól sikerült, hogy még maradt is egy kis darabka, amivel díszíteni tudtam. Késsel kis keresztet vágtam a közepébe, hogy a gőz távozni tudjon. Mehetett a 250 fokra előmelegített sütőbe. Ekkor álltam neki a sajtmártás elkészítésének, minden beletettem egy kicsike lábosba, addig melegítettem míg egynemű lett. Levettem, és addig kellett kevergetnem, amíg egy kicsit meg nem pirult a tészta, mert különben bebőrösödött volna, 5 perccel később kellett volna nekiálljak:D. Szóval rákentem a tetejére ezt a masszát, és addig ment vissza a sütőbe míg rá nem pirult a krém. Szerintem jól néz ki:D, és fincsi is lett. Szerintem melegen finombabb lett volna, de tegnap csináltam a mai ebédre. Készítsétek el ti is. Egy kis salátával tálalva komplett fehérjeforrás. Valami mártást még ki fogok hozzá találni, de mások javaslatát is szerettel várom.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails