Lustakenyér

Hozzávalók:
20 dkg kovász
25 dkg teljes őrlésű liszt
kb. 2 dl langyos víz.
Mindezt jól összekeverjük, úgy, hogy egy sűrű, de jól keverhető masszát kapjunk. Konyharuhával lefedjük és kb. 3 órán keresztül kelni hagyjuk.
3 óra elteltével az eddigi masszához a következőket keverjük még hozzá:

1 kg teljes őrlésű liszt
3-4 dl víz
só, fűszerek
Az alapanyagokat egy fakanállal vagy turmixolóval jól összekerjük, úgy, hogy a végeredmény egy nehezen keverhető, sűrű tejbegrízre emlékeztessen, majd sütőformába helyezzük. A tésztának a forma feléig-háromnegyedéig kell érnie.

Letakarjuk egy konyharuhával, és 1-2 órát állni hagyjuk. Amikor szemmel láthatóan növekedésnek indult, előmelegített sütőben 15 percig 240°C-on, majd 35 percig 200°C-on sütjük(kicsit tovább érdemes). A sütőből kivéve rácsra helyezzük és vízzel megkenegetjük.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Miért van kétféle mennyiség? Ez két kenyér receptje egymás alatt? Bocsi, de nem értem... És jó, hogy közzétetted :)
Marcsi

Unknown írta...

Na kiegészítettem egy mondattal, szerintem így már érthető lesz. Nagyon mókás folyamat, én élveztem csinálni, és tényleg nem sok macera.SOK SIKERT

Related Posts with Thumbnails