Mákosguba vaníliasodóval

Karácsonyi nagy kedvenc. Főleg páromnál volt egészen idáig, de ebbe a mostaniba én is beleszerettem. A mákot a Csörsz utcai piacon vettük. A kiflit saját kezűleg készítettem. Annak a receptjével kezdem.
Hamiskifli, gubához, vagy máshoz, amihez kiflikarika kell.
30dkg tönkölyliszt
0,5 dl olivaolaj
só élesztő 1,5dl víz

Ezt gondosan kidolgozom, jobban mint szoktam. Türelmesen hagyom kelni, 2órát, hogy jó levegős legyen. 3db 20-25 cm 3cm átmérőjű rudat hengergetek belőle, és ezeket is legalább fél órát kelesztem mielőtt sütőbe dugom 30 percre 200 fokon. Ezt a gubakészítés előtt pár nappal is el lehet készíteni, ami nekem nagy segítség volt így karácsony előtt.

Guba a hamiskifliből
Felkarikázom a kiflit, egy rétegben egy 20cm-es jénai aljára teszek belőle kb 1 dl zabtejjel nyakonöntöm. Csurgatok rá mézet, egy két kiskanál barbacukrot is kap, majd jöhet egy jóadag mák, kb egy marékkal. Vagy inkébb legyen kettő. Érzéssel. követkető réteg kifli, és ismétlünk minden egyebet is. Majd mégegyszer. Ezzel elfogyott a kifli, és megtelt a tál. Összesen fél liter tel ment rá kb.

Vaníliasodó
A maradék fél liter tejet egy lábasba öntöm. 6evőkanál kukoricakeményítő és egy mokkáskanál vaníliakivonat. Forralom, amíg el nem kezd sűrűsödni. Akkor leveszem a tűzről, cukrot teszek bele, és már hülhet is.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails