Fahéjas karobos csiga....

Ami nálam dióval készült. Hogy miért? Mert szeretem, meg mert naponta másfél vödörrel szedünk össze hál' Istennek a kertben és még a tavalyiból is van, és mert a párom éppen pucolt éppen akkor. De a lényeg, hogy más sokszor próbáltam ilyesmit csinálni, de mindig olyan kemény lett, hogy embert lehetett volna ölni vele, olyan kemény volt. De most, nem. Szóval ezt a receptet így már megéri kitenni a blogra is:DTészta

  • 40dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (tényleg csak ezzel az igazi)
  • 10dkg növényi margarin (én napraforgó olajból tettem bele 1dl-t)
  • 2-3dl rizstej
  • 2,5 dkg élesztő(ezt nem mértem le....)
  • 2ek nádcukor
  • 1csipet tengeri só
Töltelék
Az eredeti recept szerint:
  • 10dkg margarin
  • 5dkg nádcukor
  • fahéj, vagy karob
Szerintem
  • másfél pohár dió
  • fél pohár nádcukor
Összegyúrom a tésztát, és (könnyű és rugalmas tésztát ír a recept...én ezt nem értem, de a mennyiségekből érdemes kiindulni, a frissen őrőlt lisztemhez csak 2dl rizstej kellett, de a boltihoz akár kétszerese is elmehet.) egy órán át pihentetjük a hűtőben.
Kinyújtjuk a tésztát, kb A3as méretűre (rémes méretmegadás, de ha kb akkora volt az ideális, akkor ezt kell ideírnom, ezt azért fontos, mert a második adagot nagyobbra nyújtottam a próba kedvéért, de nem volt az igazi.) Megszórom/megkenem a töltelékkel, és jó szorosan feltekerem.
1,5-2cm szaletekre vágom, tepsibe teszem, és 20percre hűtőbe teszem. 180, de inkább 200 fokos sütőben 20 perc alatt kisütjök.
Nagyon finom. Érdemes két adagot készíteni egyszerre, mert elfogy.... bőven.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails