Rusztikus almáspite

Rengeteg az alma. A bácsi, akitől anyáék veszik adott egy plusz vödörrel, mondván, hogy azok lepotyogtak. Nem tudom elképzelni hogy a többivel mi történt, de az tuti, hogy semmi baja nem volt az almáknak, de mi anyával egy hatalmas adagot lereszeltünk, és pitét csináltunk belőle. Mindenki amolyan magafajtát. Az én receptemet megosztom veletek, mert nagyon fincsi volt. Anyáé is, csak annak nem tudom a receptjét.

Hozzávalók
Tészta

  • 50-60 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 15 dkg nádcukor
  • 1mk. szódabikarbóna
  • 1 biocitrom leve
  • 3,5-5dl víz
  • fahéj
  • só (saját kiegészítés)
Töltelék
  • 80 dkg reszelt alma
  • 20 dkg nádcukor(kihagytam)
  • 5 dkg búzadara, vagy búzacsíra (kihagytam)
  • fahéj
  • tört mandula(saját kiegészítő)


A tésztába kell só is, amit az eredeti recept nem ír, és én nem hallgattam magamra, és nem tettem bele, és jó sótlan lett. Könnyen gyúrható a tészta. Kb 7mm vékonyra kinyújtom és margarinozott tepsibe teszem rá szórom az összetört mandulát, rá az almát, minél többet, aztán a másik felét a tésztának ugyanúgy kinyújtva. Kicsit megböködjük a tetejét, megkenjük rizstejjel vagy szójajoghurttal, és mehet az előmelegített sütőbe 200 fokon 20 percre.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails