Szilvalekváros krumplis kosarak

Hozzávalók 10 személyre:


2 dl langyos, cukros tejbe belemorzsolunk
5 dkg élesztőt.
2-3 db krumplit megtisztítunk, feldarabolunk, sós vízben megfőzünk, majd leszűrünk, és áttörünk.
1 kg lisztet(1/2teljeskiőrlésű rozs, 1/2 fehérliszt)
2 teáskanál sót
fél kg margarin
2 egész tojást
2 dl tejfölt.

A hozzávalókat egy jó nagy tálba összeöntjük, jól összegyúrjuk, majd két részre szétválasztjuk, és cipókat formázunk belőle. Ezeket egyenként kisodorjuk, négyzetekre vágjuk, a közepébe szilvalekvárt töltünk. Többféleképpen hajthatjuk össze. Formázhatjuk úgy, mint a könyvet csak simán egymásra hajtva a két oldalát, de készíthetjük háromszög, vagy batyu alakban is.
Tetejét megkenjük felvert tojással, és sütőben fél óra alatt megsütjük.

Ugyanebből a tésztából lekvár nélkül sima pogácsákat is süthetünk.

Saját hozzászólás: a szilvalekváros az én kedvencem, a sósat is pont olyanra csináltam, mint az édeset, kis kosárkákat, csak bele körözöttúrót tettem, ha annak a receptje érdekel valkit, akkor a köv bejegyzés az lesz. De további töltelékrecept kigondolásában vagyok. A tészta fantasztikus, könnyen elészíthető, jól lehet vele dolgozni, és minden ízhez remekül passzol.

Variációk egy tésztára

2 megjegyzés:

Ildi-84 írta...

Ildi!
Ez nagyon hasonlít az én receptemhez: én tejföl nélkül, olajjal szoktam ilyen tésztát gyúrni, és 1-1 pici szelet virslit és sajtot szoktam beletenni, kis batyukat formálva belőle. Naaaaaaagyon finom!!! Próbáld ki, Janó (meg mindenki) nagyon szereti frissen, kechuppal!!!!
Puszi

Rossel Olivér írta...

Szióka!
Tuti fincsi az is, a bökkenő csak az, hogy mi nem eszünk virslit...

Related Posts with Thumbnails